czwartek, 24 października 2013

Kolorowa wyprawka dla niemowlaka

Kompletowanie wyprawki to strasznie trudna sprawa! Tyle wokół cudnych rzeczy. Odkąd odkryłam zakątki z rękodziełem omijam sklepy typu Smyk szerokim łukiem. Pamiętam, kiedy moja siostra była w ciąży (6 lat temu!) pomagałam jej kupić wszystkie niezbędne tekstylia dla niemowlaka. Byłyśmy w tedy mocną babską ekipą 3 pokoleń w sklepie z akcesoriami dziecięcymi w Tarnowskich Górach. Wtedy podjęłam decyzję, że dzieci to nie moja bajka. Pani ekspedientka, najwyraźniej najlepsza w swoim fachu, sprzedałaby nawet rosłego murzyna jako dobry prezent dla noworodka. Jej perswazja kumulowała się w zdrobnieniach. Tak więc poza łóżeczkiem (które ze względu na uzus zawsze zdrabniamy) siostra kupiła jeszcze prześcieradełko, pościelkę, kołderkę, buciczki, śpioszeńki, niezliczoną ilość koszuleczek, dywaniczek i inne materiałowe cudeńka. Pani sprzedawczyni była bardziej przesłodzona niż przedszkolanki na podyplomowych studiach z zajęć kreatywnych! Kiedy ja stanęłam w obliczu zebrania podobnego zestawu przeraziła mnie perspektywa ponownego spotkania z mistrzynią zdrobnienia. Abstrahuję tu w ogóle od obrzydliwych pasteli i królujących wszędzie misiów bez wyrazu. W zasadzie sklepy dla dzieci dysponują kilkoma klasycznymi wzorami: misie, gwiazdki, baloniki, króliczki, księżniczki, statki. Finito.

Kreatywne mamy, o których już pisałam przy okazji Guga Kids Design, uratowały moją wiarę w dziecięcy dizajn i pozwoliły mi cieszyć oczy wzorami, które nie są tandetne i pastelowe. Żywe barwy, kreatywne kompozycje - to było coś, co mnie urzekło. To wszystko zaś, co pastelowe, epatowało subtelną prostotą i elegancją. Kocyki i poduszeczki utrzymane w tonacji beżów, połączenia lnu, bawełny, polaru wyglądały tam niczym z najdroższych domów mody (a ceny nie były bynajmniej wygórowane). Patchwork urzekł mnie wszystkim. Zaczęłam już kompletować swoją wyprawę i zakupiłam kocyk w deseń, którego postaram się trzymać. Niemniej jednak inne wzory też zasługują na uwagę. Można z nich zrobić cudne pokoiki dla małych szkrabów:

Boho sowy od Little Sophie

Cudne wzory od Mammooni (wielki plus za super nazwę!)





Cuda z Fabryki Słoni

Dużo znajdziecie też na www.mamissima.pl i na www.muzpony.com.pl. Te ostatnie portale sprzedają od różnych producentów, więc najłatwiej będzie przejrzeć tam różne produkty. Nie można też zapomnieć o moim ukochanym www.zazzu.pl. Jak ich nie kochać? Spójrzcie:



W takim pokoiku musi się super mieszkać! Sama bym chciała...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Im więcej komentarzy tym ciekawiej. Piszcie!